De Nieuwe Wereld

‘Hoe houden fysieke winkels hun bestaansrecht in de online-revolutie?’ Toekomst van winkelgebieden

In de laatste aflevering van De Toekomst van Winkelgebieden gaat Ad Verbrugge in gesprek met Paul van Tilburg (mede-eigenaar Van Tilburg Mode & Sport), Hans Geels (directeur van Dille en Camille), en Anke Griffioen (filosoof en ondernemer), over de publieke waarde van fysieke winkels. “Er moeten publieke winkelplatforms komen.”

Hoewel het winkelen vandaag de dag steeds vaker langs digitale kanalen verloopt, blijft de fysieke winkel toch zijn bijzondere waarde behouden. Hoe definieert men echter deze waarde? Wat is het blijvende belang van fysieke winkels in het digitale tijdperk? In het kader van deze vraag sprak DNWs Ad Verbrugge met drie ervaren retailers: Paul van Tilburg, Hans Geels, en Anke Griffioen. Samen reflecteerden zij op de toegevoegde waarde van persoonlijk contact, fraaie gevels, en een authentieke uitstraling, aan de lokale gemeenschap. “Het gaat niet alleen om winst maken. Je moet ook iets bijdragen aan de omgeving.” Het is nog niet gebeurd met de koopman, met Paul van Tilburg, Hans Geels, en Anke Griffioen.

(Visited 172 times, 1 visits today)
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *